§ 1 Genel olarak:
1. İş bu Ödeme ve Teslimat şartları müteşebbislerle yapılan tüm sözleşmelerde geçerli olacaktır.
2. Cellofoam Ses Yalıtım Ür. San. ve Tic. Ltd. Şti. (“satıcı”) firma ile müşterileri (“alıcı”) arasındaki sözleşme ilişkileri iş bu Ödeme ve Teslimat şartlarına dayanacaktır. Alıcının bu şartnameye aykırı düşen şartları kabul edilmeyecektir. Bu şekildeki aykırı şartlar ancak satıcı firma tarafından açıkça yazılı şekilde kabul edildiği özel durumlarda geçerli olacaktır.
3. Gönderilen ürünler aktuel ürün speklerinde sadece listesi verilen standart, direktif ve testleri karşılar, ya da bu husus Cellofoam firması ve müşteri arasında yazılı olarak beyan edilir. Yazılı olarak belirtilenler hariç, müşterinin ürün özellikleri hakkındaki beklentileri dikkate alınmaz.
4. Satıcı firma ile alıcı arasında siparişin yerine getirilmesi ile ilgili yapılacak tüm anlaşmalar, sözleşmede yazılı olarak yer alacaktır.
§ 2 Sözleşmenin kuruluşu, sözleşmenin muhtevası:
1. Bir sipariş ancak satıcı firma tarafından yazılı şekilde sipariş onayı verildiği takdirde geçerlilik kazanacaktır.
2. Tüm satış sözleşmeleri teslim tarihi, miktarı, malın cinsi ve kalitesi belirlenmiş olarak yapılacaktır. Bu şarta her iki taraf da bağlı olacaktır.
3. Verilen sipariş ile ilgili yapılacak tüm değişiklikler ancak her iki tarafın mutabakatı ile mümkün olacaktır. Bunun dışında sipariş sözleşmesinde silinti veya değişiklik yapılamayacaktır.
§ 3 Fiyatlar, Ödemeler, Temerrüt:
1. Sipariş onayında başka şekilde kararlaştırılmadığı müddetçe fiyatlara malın işyerinden yüklenip, işyerinde boşaltılması fiyatlara dahil olup, özel bir anlaşma olmadığı müddetçe nakliye, sevkiyat, sigorta, gümrük masrafları ve yasal katma değer vergisi ile, buna ilişkin masraf, gümrük ve vergiler alıcıya ait olacaktır. Paketleme ise ancak alıcı tarafından özel bir paketleme istendiği takdirde ayrıca hesaplanacaktır.
2. Hesap makbuzu teslim tarihinde daha doğrusu hazırlanma tarihinde hazırlanacaktır. Ödeme tarihinin Valörün) taliki kesinlikle mümkün değildir.
3. Ödemeler makbuz tarihinden itibaren 30 gün içinde net olarak yapılacaktır. Bu kuralın dışına çıkılması ancak yazılı şekilde kararlaştırılması ile mümkündür.
4. Ödeme günü olarak postadan çıkış mührü esas alınırken, banka aracılığı yapılacak havalelerde satıcı firmanın bankasının alacak kaydını yaptığı günden bir önceki gün ödeme tarihi sayılır.
5. Havale (ödeme) emirleri, çekler ve senetlerle ödeme ise ancak özel bir anlaşma ile ve tüm tahsil ve iskonto masraflarının hesaba ilavesi ile mümkündür.
6. Ödemeler devamlı olarak borç kalemlerinden en ileri tarihli ödemeye işlemiş faizler de ilave edilmek suretiyle yapılacaktır.
7. Satıcı firmanın alacak davalarına karşı alıcı ancak karşı taleplerinin itirazı kabil olmayacak şekilde kesin tespit edilmiş olursa veya satıcı firma tarafından itirazı kabul edildiği takdirde takas yapabilecektir.
8. Muaccel olan ödemenin faizi ile birlikte yapılmasından önce satıcı firma yürülükte buluna bir sözleşmeden kaynaklanan herhangi bir teslimatı yapma yükümlülüğü altında olmayacaktır.
9. Ödeme zamanının geçmesinden sonra ihtara gerek olmaksızın temerrüt oluşur.
10. Alıcı ödeme temerrüdüne düştüğü takdirde, satıcı firma alıcıya 10 günlük bir ek mehil verebilir. Bu ek sürenin geçmesinden sonra da ödeme olmazsa, satıcı firma sözleşmeden cayabilir ve/veya ödeme yerine tazminat talep edebilir. Bundan başka satıcı firma ödeme temerrüdünün oluşması halinde, esas olan faiz oranının 8 puan üzerinde temerrüt faizi talep edebilir. Başka zarar tazmininin talebi de yasak değildir.
11. Satıcı firma sözleşmenin yapılmasından sonra alıcının ödeme kabiliyeti konusunda ciddi durumlar görürse, diğer siparişlerin yerine getirilmesinden önce tüm ödemeyi talep edebilir veya teminat isteyebilir; yani gösterilen uygun bir süre içerisinden ödemenin tamamı yapılmaz veya teminat verilmezse, sözleşmeden cayma yetkisine sahiptir. Alıcının ödeme kabiliyeti konusunda ciddi endişelerin olması, kendisi aleyhinde haciz ve diğer icra takiplerinin bulunması durumu veya mahkeme kararıyla ya da mahkeme harici kararla kendisi hakkında iflasın açılmış olması veya açılacak olması durumlarında ödeme kabiliyetinin olmadığı farz edilir. Eğer teslimat bu arada yapılmış olursa, toplam satış bedeli derhal muaccel olur.
§ 4 Teslimat:
1. Malın teslimatı fabrikadan yapılır. Satıcı firma nakliyeciyi seçebilir.
2. Teslimat için belirli bir teslim tarihi belirlenir. Sabit zamanlı akitler yapılmayacaktır.
3. Çerçevesi belirli ve kabul edilebilir kısmi teslimatlar mümkündür.
4. Teslimat için işgücü şartları çerçevesinde, özellikle grev lokavt gibi durumlar veya satıcı firmanın iradesi dışında malın tamamlanmasını veya tesliatını önemli derecede etki edecek öngörülmeyen bir engelin kanıtlanması durumları dikkate alınarak uygun bir mehil verilir. Bu şart, beklenmeyen durumlar alt müteahhit için de ortaya çıktığında aynen geçerlidir. Satıcı firma bu durumları derhal alıcıya bildirmek zorundadır. 5 haftalık bir sürenin geçmesinden sonra alıcı satıcıya yazılı olarak 2 haftalık ek bir süre verebilir ve bu ek sürenin geçmesinden sonra sözleşmeden cayacağını bildirebilir. Ek sürenin geçmesinden sonra da engeller devam ederse, alıcı tazminat talep hakkı olmaksızın sözleşmeden cayabilir.
5. Alıcı tesellüm temerrüdüne düşer veya başka yükümlülüklerini yerine getirmezse, satıcı firma o zamana kadar oluşan zararlarını ve muhtemel fazla masraflarının ödenmesini talep edebilir.
6. Satıcı extra bir ücret talep etmeden, dın en 10204’e göre belge vs gönderebilir. Daha detalı extra istenilen belgelerden ücret talebinde bulunulabilir.
7. Sözkonusu gecikme nedeniyle satıcı firmanın kasdi veya ağır ihmali ile sözleşmenin ihlaline sebebiyet vermiş ise veya satıcı kusuru ile bir yükümlülüğünü yerine getirmemiş olursa, hayati, bedeni veya sağlık yönlerinden bir zarardan kesin şekilde sorumlu olursa, satıcı firma yasal hükümler çerçevesinde sorumludur. Sorumluluk hayati, bedeni veya sağlık yönlerinden bir ihlale ilişkin olmadığı müddetçe ihmal neticesi sözleşmede belirtilen önemli bir yükümlülüğün ihlali durumunda sorumluluk, öngörülebilir ve belirli zararla sınırlıdır. Teslimatın gecikmesi yalnızca önemli olmayan bir yükümlülüğün ihlaline sebebiyet vermişse, alıcı daha fazla tazminat talep hakkı olmamak kaydıyla, geciken her tam bir hafta için teslim değerinin %3 oranında toplu gecikme tazminatı talep edebilir, ancak bu tazminat miktarı teslim değerinin %15 ini aşamaz. Bu 7. maddede düzenlenenin dışında satıcı firmanın gecikmeden dolayı başka bir sorumluluğu yoktur.
8. Alıcının yasalardan kaynaklanan sözleşmeden cayma hakkına dokunulmayacaktır. Alıcının sözleşmeden dönmesi, satıcı firmanın gecikmenin sorumluluğunu üzerine alması şartıyla mümkündür. Alıcı, satıcı firmanın talebi üzerine sözleşmeden dönüp dönmeyeceği ve/veya işin yapılması yerine tazminat isteyip istemeyeceği veya teslimatın yapılmasında ısrarlı olup olmadığını uygun bir süre içerisinde satıcı firmaya açıklamakla yükümlüdür.
§ 5 Riskin İntikali (geçmesi):
1. Sipariş teyidinde başka şekilde kararlaştırılmadığı müddetçe, teslimatın “firmadan” yapılması kararlaştırılmıştır. Nakliyesiz teslimatta da, mal götürüldüğü veya gelinip alındığında, risk alıcıya geçer.
2. Alıcının isteği üzerine ve masrafları alıcı tarafından karşılanmak üzere satıcı firma malı hırsızlığa, arızalara, nakliye, yangınlara, sel felaketlerine ve sigortalanabilecek diğer tüm risklere karşı sigortalayabilecektir.
§ 6 Mülkiyeti Muhafaza Kaydı:
1. Satıcı firma ile alıcı arasında, ticari münasebetlerinden doğan tüm alacak hakları ile ek talepler ve tazminat talep hakları konusunda uyuşma sağlanıncaya kadar malın mülkiyeti satıcı firmada kalacaktır. Mülkiyeti muhafaza kaydı, satıcı firmanın alacak talepleri faturada tek tek belirtilmiş, hesap bakiyesi tespit edilmiş ve tanınmış olduğu durumlarda da bakidir.
2. Alıcı, mülkiyeti muhafaza edilen malı ücretsiz olarak satıcı firma için muhafaza eder. Alıcı malı yangın, hırsızlık ve sel gibi mutat risklere karşı belirli bilinen (yaygın) ölçülerde sigorta etmek durumundadır. Böylece alıcı yukarıda belirtilen zararlardan dolayı sigorta şirketlerine veya başka tazmin yükümlülerine karşı doğacak tazminat talep haklarının fatura değeri kadarını, bu hakkın ferağını kabul edecek olan satıcı firmaya devir ve ferağ edecektir.
3. Alıcının alacaklılarının müdahalesi (girişimi) durumunda, özellikle de satılan malın haczinde alıcı satıcı firmayı derhal yazılı şekilde haberdar etmeli ve bu müdahalenin önlenmesi için yapılacak - özellikle istihkak davaları sözkonusu olduğunda- ve karşı taraftan tahsil edilemeyecek olan masrafları karşılamak zorundadır.
4. Mülkiyeti muhafaza kaydı bulunduğu müddetçe, haciz, ihtiyati temlik veya satılan malın bir başka şekilde el değiştirmesi, satıcı firmanın yazılı onayı olmaksızın geçerli değildir. Alıcı iş ilişkisinin usulüne uygun şekilde devam ettiği ve satıcı firmaya karşı ödeme yükümlülüklerini yerine getirdiği durumlarda malı bir başkasına devir ve temlike yetkili olacaktır. Alıcı teslim edilen malı mülkiyeti muhafaza kaydına rağmen temlik ederse, daha bu aşamada satıcı firmanın iş bağlantısından doğan alacaklarının tamamen ödenmesine (karşılanmasına) kadar, malı alana veya üçüncü şahıslara karşı malın temliki nedeniyle doğmuş olan haklarını tüm yan haklarla birlikte, malın işlenmeden ve işlendikten sonra satılmış olmasına bağımlı olmaksızın satıcı firmaya devreder. Satıcı devri kabul edecektir. Bu devir mülkiyeti muhafaza edilen malın fatura bedeli ile sınırlıdır. Satıcı firma tarafından bir itiraz sözkonusu oluncaya kadar, alıcı bu hakları kendi adına kullanmaya yetkili ve yükümlüdür. Satıcı firma bu devir ve ferağın malı alana açıkça bildirilmesini alıcıdan isteyebilir. Ayrıca alıcıdan, malı alana karşı sahip olduğu haklar konusunda kendisine gerekli bilgileri vermesini ve bununla ilgili belgeleri kendisine teslim etmesini isteyebilir. Alıcı, malı alana bildirim yapılması hususunda satıcı firmayı yetkili kılar.
5. Teslim edilen malın alıcı tarafından işlenmesi veya değiştirilmesi durumunda satıcı firmaya bundan dolayı herhangi bir yükümlülük doğmayacağı kabul edilir. Teslim edilen malın satıcı firmaya ait olmayan başka maddelerle işlenmesi durumunda, satıcı firma da meydana gelen yeni malın mülkiyetini kazanır, ancak teslim edilen malın değerinin (fatura bedeli ve kdv), işlenme tarihindeki işlenmiş diğer maddelerle ilişkisi oranında kazanır. Bundan başka, mülkiyeti muhafaza kaydıyla teslim edilen mal için geçerli olan tüm şartlar, işleme sonucu oluşan yeni mal için de geçerlidir.
6. Alıcının yükümlülüklerini ihlal etmesi durumunda, özellikle ödeme ve sigorta yükümlülüklerini yerine getirmediğinde, satıcı firma malı geri almaya yetkili olacaktır. Malın geri alınması ise, satıcı firmanın sözleşmeden dönmesini gerektirmez. Satıcı firma açıkça bildirmediği müddetçe, malı geri almış olması sözleşmeden döndüğü anlamına gelmez. Malın geri alınmasından dolayı doğacak tüm masraflar alıcı tarafından karşılanır. Satıcı firma, alıcının tazminat ödeme yükümlülüğüne dokunulmaksızın, yeniden mülkiyetine geçen malı serbestçe satabilmek için en iyi şekilde değerlendirebilir. Satıştan elde edilecek para, tüm masraflar düşüldükten sonra, alıcının toplam borcuna karşılık alacak yazılır, muhtemel bir fazla ise kendisine ödenir.
7. Satıcı firma, firmaya verilmiş olan teminatları, bu teminatların değeri temin edilen halkaların değerinin %10 u oranında üzerine çıkmış olursa, alıcının talebi üzerine geri verme (serbest bırakma) yükümlülüğündedir. Serbest bırakılacak teminatların seçimi satıcı firmaya aittir.
8. Alıcı ödemelerini durdurduktan ve en geç ödemelerin durdurulduğunun yazılı olarak bildirilmesinden sonra, halen elde mevcut mülkiyeti muhafaza edilmiş mal ile ilgili, mal işlenmiş olsa dahi, hazırlayacağı listeyi, ayrıca üçüncü şahıslara karşı alacak haklarını ve alacak faturalarını içeren listeyi derhal satıcı firmaya göndermekle yükümlüdür.
§ 7 Maddi ve Hukuki ayıplar:
1. Malda maddi veya hukuki ayıp (aşağıda sadece “ayıp” olarak anılacaktır) zamanaşımı süresinin dolmasından önce tespit edilirse ve ayıp sebebi daha riskin intikali aşamasında bulunuyor idiyse, alıcı, satıcı firmanın seçimine göre eksiklerin giderilerek malın düzeltilmesi suretiyle ayıbın giderilmesini veya tekrar teslimini talep etme hakkına sahiptir. Bunun için gerekli olan masrafları, maaş, malzeme, nakliye ve yol masrafları gibi masraflar satıcı firma tarafından karşılanır. Alıcı kusurlu bulduğu malı, masrafları satıcı firmaya ait olmak üzere geri gönderir.
2. Ayıp ile ilgili dava hakları, t.c. Borçlar Kanununun 194. maddesinde düzenlenen rücu hakkı ile ilgili daha uzun bir zamanaşımı süresi zorunlu olmadığı müddetçe, riskin intikalinden itibaren 12 ay sonra zamanaşımına uğrar.
3. Alıcı, teslimattan sonra malı derhal kontrol etmek zorundadır. Ayıplar, malın teslim alınmasından sonra en geç 8 gün içinde veya gizli ayıpların tespitinden itibaren 8 gün içinde ihtaren bildirilmelidir. (Ticaret Kan. 23. mad.)
4. Teslim edilen malın biçimlendirilmesinden veya herhangi bir şekilde işlenmesinden sonra artık kusur itirazı mümkün değildir. Ancak sözkonusu ayıp mal işlenmeye başladıktan sonra ortaya çıkmış olursa, itiraz mümkün olacaktır.
5. 1. maddede belirtilen sonradan düzeltme başarısız olduğu takdirde, alıcı muhtemel tazminat haklarına zarar gelmeksizin sözleşmeden dönebilir veya ödemeyi düşürebilir. Malın vasıflarında önemli olmayan bir farklılık veya kullanılabilirliğinde önemli olmayan bir eksiklik olduğunda sözleşmeden dönmek mümkün değildir.
6. Kalite, renk, genişlik, ağırlık, malzeme veya desen yönlerinden önemsiz ve teknik açıdan kaçınılmaz bir değişiklikler veya ticari açıdan mutat farklılıklar ayıp sayılmayacaktır.
7. Maksada uygun olmayan kullanım sonucu meydana gelen tabii aşınma ve hasarlar ayıp kapsamında değildir.
8. Ancak, alıcının malı kendisinden alan ile birlikte ayıplar nedeniyle doğan yasal dava haklarıyla ilgili anlaşma yapılmadığı takdirde, alıcının satıcı firmaya karşı rücu hakkı doğar.
§ 8 Zarar ve masrafların tazmini:
1. Alıcı zarar veya masraf tazmini (aşağıda “zarar tazmini talebi” şeklinde anılacaktır) talep ettiğinde, satıcı firma yasal hükümler gereği şu durumlarda mesuldur : kasıt veya ağır ihmal sözkonusu olduğunda; satıcı firma temsilcileri veya yardımcılarının kasıt ve ağır ihmallerinde; satıcı firma kusurlu hareketleri ile sözleşme yükümlülüğünü ihlal ettiğinde ve hayati, bedeni ve sağlık yönlerinden ihlallerde.
2. Sözleşmenin esaslı bir yükümlülüğünün ihlalinde tazminat öngörülebilir, tipik zarar ile sınırlı olup, 7. madde 2. fıkrada belirtilen zamanaşımı süresi geçerlidir. Ancak bunun için kasıt veya ağır ihmal olmaması ve ayrıca hayati, bedeni ve sağlık yönünden bir ihmalin olmaması gerekir.
3. Bu anılanların dışında tazminat sorumluluğu yoktur. Yapılan takibin hukuki mahiyeti dikkate alınmaksızın Satıcı firma malın kendisinde meydana gelmemiş olan zararlardan sorumlu değildir- Borç ilişkisi ve haksız fiil ile ilgili talep haklarından doğan yükümlülüklerin ihlalinde tazminat talep hakkı yoktur.
4. Üretim Mesuliyeti Yasasının amir hükümleri aynen kalacaktır.
5. Alıcının satıcı firmaya karşı tazminat sorumluluğunun bulunmadığı veya sınırlandırılmış olduğu durumlar, firma işçileri, temsilcileri ve yardımcılarının şahsi sorumlulukları için de geçerlidir.
§ 9 Son Hükümler:
1. Tüm edaların ifa yeri, satıcı firma merkezinin bulunduğu yerdir.
2. Alıcı Ticaret Kanununda belirtilen tacirlerden olduğu takdirde, tüzel kişi veya kamu tüzel kişilerden ise, açılmış ve açılacak tüm davalarda satıcı firma merkezinin bulunduğu yerdeki mahkemeler yetkilidir.
3. Tüm sözleşme ilişkilerinde Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Kanunu, Medeni Kanunu, Borçlar Kanunu v.b. tüm Yasaları geçerli olup, Devletler Hususi Hukuku ve Birleşmiş Milletler Müşterek Hukuku ve Satın alma hakkı ile ilgili diğer uluslararası anlaşma hükümleri saklıdır. Yasaları geçerli olup, Devletler Hususi Hukuku ve Birleşmiş Milletler Müşterek Hukuku ve Satın alma hakkı ile ilgili diğer uluslararası anlaşma hükümleri saklıdır.
>>Teslimat ve ödeme koşullarını indirin